Grapevine

tumblr_mo93aelrWd1svsotao1_1280

Jag färdas västerut, mitt mål är okänt. Avreseorten var Boston, eller New Jersey, jag kommer inte riktigt ihåg. Nu är jag hur som helst någonstans mellan Memphis och Little Rock i min bil. Musiken som spelas är ett blandband som jag fått av en vän och tredje låten är Grapevine – Doctor och allt känns mycket bra. Det är gitarrer, någon orgel och körsånger om vart annat och USA’s mest skumma stater har öppnat armarna genom långa vägar, vyer och den bäst tilltänka musik. Jag känner mig nästan som Nina Persson i musikvideon till My Favourite Game.

Ikväll spelar de på Babel och vi kommer se dem framöver, antingen här i Malmö eller kanske i Detroit, Jack White’s hemstad, för här har det hämtats inspiration!

Det låter fint, och om du någon gång ska göra resan som jag, och säkert många fler vill göra, se till att ha den här låten på ditt blandband.

Red. anm. Resan är inte gjord.

Följ Grapevine här

http://grapevineband.tumblr.com/

/Kristofer

Kommentera

