Några snabba frågor till Ted Bergqvist

TedTed Bergqvist är i full gång med att spela in sitt debutalbum på Studio Motion vid Möllan. Vi tog ett snack med honom för att se hur landet ligger.

Vi intervjuade dig i samband med att du släppte din debut-ep ”A different shade of grey” för dryga ett år sedan. Vad har hänt sedan dess?

Jag har fokuserat på mitt debutalbum som jag just nu håller på att spela in. Jag har skrivit nya låtar och dammat av gamla som jag skrivit för många herrans år sedan. Det har varit riktigt lärorikt och nostalgiskt ibland.

Hur går det med inspelningen av nya plattan?

Det rullar på bra. Spelar in hos Tommy nere på Studio Motion. Till skillnad från ”A different shade of grey” Ep:n så är detta ett fullbandsprojekt, Jag har fått äran att jobba med riktigt bra musiker och det underlättar avsevärt.

Kan du berätta lite om nyinspelning av ”Crucified”.

Låten kommer att spelas in igen som ett sidoprojekt. Amir nere på Yla studios gillade låten och tyckte jag skulle spela in den igen med hans team. Tanken är att låten först och främst ska riktas mot filmmusik och tv-serier. Ett kul och annorlunda projekt.

Hur ser framtiden ut?

Jag släpper mitt debutalbum, det kommer en nyinspelning av Crucified vilket det även kommer att släppas en musikvideo till. Exakta datum är inte satta än. Men det kommer att bli ett spännande år!

Läs mer om Ted Bergqvist HÄR>>

Kommentera

