Varg – bandet som kan påverka klimatförändringar

Varg är ett massivt flöde. Karg och svävande rör sig musiken i suggestiva landskap, i gränslandet mellan indiepop och folktradition.
Bandet bygger på röster, stråkar, synth, gitarr och slagverk.
Varg består av Sandra Sofie Karlsson, Linnéa Talp och Max Linder.

Jag lyssnar på Soundcloud och hör en Stina Nordenstam-liknande röst som trollbinder mig totalt. Med en melodiuppbyggnad stark som hickoryträ blir jag berörd. Regnet som faller från skyn liksom stannar upp och jag hoppas att man skulle kunna spela upp Varg’s musik i Baltimore samt övriga östkusten i USA så Sandy stannar upp också. Jag vill inte fjanta mig vidare med fler jämförelser, utan låter dig lyssna och avgöra själv.
Jag tycker det är starkt och mycket vackert. Vad tycker du?

Den 1 november släpper de sin debut-EP digitalt och i framtiden kommer den även i fysiskt format.

Detta ska ju firas så klart och det görs i Stockholm, närmare bestämt på Pet Sounds nu på onsdag. Någon som har en biljett Malmö – Stockholm tur och retur?

www.vargmusic.se

 

 

/Kristofer

Kommentera

