Oscar Suave – Den nya brittpopen

När artister som Brian Jonestown Massacre, Spiritualized med mera är på tapeten igen känns det roligt att kunna presentera morgondagens psychrock-indie-popakter via Demobanken & Hemma Hos.

Jag talar om Oscar Suave hemmahörande i London som med sina monotona gitarrslingor omsvärmar dig som den fullkomligt livsfarliga anakondan som den här musiken mest liknar, enligt mig. Att jämföra musik med djur är ingen adekvat journalistisk talang, men eftersom jag inte har ens en minut av utbildning i ämnet så kommer jag varken förklara mitt uttalande eller förklara musiken noggrannare, utan låter er, våra fina lyssnare att besöka deras Soundcloud för mer information, samt hålla ögonen öppna på klubbar i Skandinavien efter de här då jag känner på mig att något kommer att ske. Oscar Suave kommer att växa och ta Europa i sitt gap – likt anakondan.

One response to “Oscar Suave – Den nya brittpopen

  1. Pingback: Hemma Hos Smålands – Lunds hetaste onsdag | DEMOBANKEN

Kommentera

