Hemma Hos Eksjö Stadsfest – En rapport

När jag besöker Eksjö då brukar jag på heltid bli omsvärmad av bekanta, välkända ansikten som jag kallar för vänner.
Den här helgen var det annorlunda, jag kom upp med, även för er, välkända ansikten, Gustaf och Sophia. Nu i helgen var det Stadsfest på agendan, bland det största som sker i hela Jönköpings Län rent evenemangsmässigt.

Vi var på plats och det fanns ingen tid att umgås med mina vänner, utan vi hade ju en scen att ta hand om. Arbetet var roligt, mötena var roliga, men roligast var nog hur lyckat det blev. Vi fann det mycket underhållande att vi har haft möjlighet att slussa upp välkända artister, samt att det var roligt att träffa dem, vi har ju bara haft massa mailkonversationer. Ansikten är roligt.

Jag kommer inte göra någon längre redogörelse för konserterna på vår scen, det skulle bli så mycket text. Det jag kan säga är att samtliga artister var glada och upprymda över att vara hos oss. Vi var likaså, det var en ära att få göra det här och visa att man behöver inte snurra på SR’s b-lista för att leverera en bra konsert på en större festival. Jag hoppas att det är starten på en ny era på festivaler och att vi kan påverka på fler ställen än i Eksjö.
Så av hela mitt hjärta, tack alla inblandade, ni vet vilka ni är.

Bobastian

MANKIND

Kitchen Radio System

Hannover Bob

Vånna Inget

/ Kristofer

 

Kommentera

