Säljeryd Love&Peace

Har du hört talas om Love&Peace-festivalen? Den är lite mer bak&fram, upp&ner än Borlänges numera klassiska Peace&Love må jag säga.
Love&Peace äger rum i Säljeryd och började för en vecka sen, men misströsta inte, den håller på ända till imorgon kväll! Säljeryd ligger typ vid Ingelstad (där de har så många kalkoner) och det i sin tur ligger lite söder om Växjö.
Såhär ser det ut där!

Love&Peace i Säljeryd är som nio temadagar i kärlekens och fredens namn och anordnas en gång om året av kulturföreningen Liv & lust. Allt med festivalen känns så härligt fritt och DoItYourself:igt. För att komma in måste du vara medlem, det blir du enkelt för en femtiolapp, och sen betalar man en hundralapp per dag eller 550 för alla nio dagarna. Det är imponerande många band som spelar, långt över hundra stycken! Detta är verkligen en ultimat festival om du vill upptäcka ny musik. Några band som är knutna till oss i Demobanken har spelat där nu under festivalveckan som gått och det gör oss såklart extra varma om hjärtat! Wild Fields spelade i lördags, Jens Ihlström & Allt blir bra spelade i söndags, och Ei Mour Mantra spelar ikväll vid midnatt. Till alla er som nu bestämt er för att åka imorgon kan vi rekommendera Skrattattack!

Jag tänker att jag redan nu ska boka in Säljerydsfestivalen i min kalender till nästa år och då bara gå efter bandnamnen när jag ska välja vilka konserter jag vill se. Titta själva på spelschemat här, det är en sällan skådad samling fina/roliga/knäppa/bra/mindre bra bandnamn!

Här är festivalens facebookevent!

/Sophia

Kommentera

