Horrible Houses, helt rätt på kassett!

Det finns något otroligt charmigt över Daniel Johnssons projekt Horrible Houses alla 21 spår på Soundcloud. I sin enkelhet lyser något så genomtänkt och snyggt fram bakom den skramliga lo-fi musiken, vilken skulle låta perfekt på kassettband. Det skräckladdade namnet Horrible Houses går inte ihop med garage-folkmusiken med glada toner som levereras, och jag älskar det.

Det långa nötande instrumentala partiet på spåret ”The Yellow House” skulle gärna få vara mitt egna soundtrack en hel dag på en cykel mitt ute i ingenstans, men skulle även funka lika bra som soundtrack till en nattpromenad hem genom staden efter en sån där perfekt utekväll en varm sommarnatt. Nu vet jag inte mer vad jag ska skriva om Horrible Houses och dess musik, bäst är att ni lyssnar själva.

Lyssna på Soundcloud här.

Gilla på Facebook här

/Gustaf Bofält

Image

Kommentera

