Hultsfredsfestival och London vs. Sverige

Demobanken befinner sig på hultsfredsfestivlen vilket i sig är helt underbart. En annan sak som är underbar är att vi hänger med Karl Björnsson. Han är killen som spelat i band i Ydres skogar, och även i London. Jag tog mig en liten pratstund med honom i campet.
Berätta lite om skillnaden på London och Sveriges musikscen sett ur dina ögon!
I Sverige är det svårare att få folk till spelningarna. Och det är mycket lättare att få spela som förband för stora band i London. Det är på så sätt mycket lättare att göra sig ett namn i Londons musikscen.

Vad tycker du om vårt jobb i Demobanken?

Jag skulle gärna starta band i Malmö när jag flyttar dit nu i höst, kanske lite för att det är mest där ni i Demobanken verkar och ni är bra på att få in band i musikbranschens annars så kalla Sverige.

Åh, vi ser fram emot att ha ditt framtida band i vår bank Kalle!
Berätta en skillnad mellan Sverige och Londons musikscen för små band!

Ja alltså i London har nästan alla pubar band som spelar där på kvällarna, och då menar jag inte coverband eller trubadurer.. Och även om de ställena inte har den bästa ljudutrustningen så får banden ändå ett ypperligt tillfälle att spela. Det är även oftare open stage på ställen där, kanske för att det är en stor stad men jag tycker ändå många svenska städer har potential att göra det samma!

20120614-194619.jpg

/Sophia

Kommentera

