The Stomping Academy

Unchain my heart sjöng legenden Ray Charles för mig när jag var 14 år. Han var ensam, blind och drog en och annan lina. The Stomping Academy är tio personer, dem ser (tror jag) och det andra behöver vi inte gå in på.

The Stomping Academy är tiomannabandet från Borås som leverar skön 60-tals inspirerande soul. Blåset drar iväg mig mer än dem skånska vindarna någonsin gjort och jag börjar ångra att jag inte tog upp min saxofon när jag var 14.

Vi snackar ett band med riktigt duktiga musiker som jag hade tyckt var fantastiskt och se live. Det är skön..t, medryckande och briljant.

Se till och lyssna på deras EP ”Anders” på spotify The Stomping Academy

Samt gilla dem på facebook:

http://www.facebook.com/#!/TheStompingAcademy

Kommentera

