Alice Boman

För två timmar sen damp det ner ett mail från Alice Boman. Hon är tjejen som brukade gå runt och sjunga för sig själv men som nu har tagit steget och släppt lite hemmainspelningar. Jag slöt mina ögon och drömde mig bort. Det är så vackert. Hennes pianoplink kombinerat med hennes röst känns så naturligt.

Jag tycker mig finna lite influenser från sångerskan Nina Persson från Cardigans. Stämmorna lyfter fram mycket av soundet och hennes texter är väldigt välgjorda. Där här är en tjej alla borde kolla upp. Vem vet vad som väntar denna skönhet?

Lyssna på hennes hemmainspelningar här

;

”Hemma Hos”

Kommentera

