RA – bandet som är det minimalistiska temat personifierat

Kan ett band vara ett minimalistiskt tema på en blogg?
Ja, det hävdar faktiskt vi på Demobanken.

RA är ett band från Malmö som damp in i vår maillåda för cirkus ett halvår sedan. Då gick jag in på deras nystartade blogg och fann ett fotografi som visade två killar, en säng och fotografiet var taget i B/W. Rubrikens typsnitt var enkelt och man kunde lyssna på en låt. Punkt. Kommer inte fortsätta min frågeställning.

Nu har bandet utökat sin blogg till hela åtta inlägg och varenda inlägg är lika sparsmakat som jag vet inte vad, korsfästelsen kanske. Det är i alla fall en riktig guldgruva med starka influenser från The Velvet Underground, Jesus & Mary Chain och Spaceman 3. Som barn blev jag indoktrinerad av de här artisterna så det är svårt att vara objektiv. Men vafan, det är bra, liksom. Njut av deras musik, och för bövelen, missa dem inte spela live på Kick-Start någon gång framöver. Jag såg det på en affisch idag, men kan inte komma ihåg när det var. Snart tror jag.

Tills dess:

Hemma Hos

Kommentera

