Möter våren med Above Orange

Jag sitter på tåget på väg upp till Göteborg och njuter av den första riktiga vårdagen från mitt kupéfönster. Livet känns så där lätt och härligt som det brukar göra när mörkret och kylan byts ut mot varma, soliga dagar som man bara vill krama om på något vis.

Min tillfredställning över livet möter sin kulm när jag pluggar in lurarna och sätter på Vägen Hem med lundabandet Above Orange för att samtidigt blicka ut över Skånes solfyllda, platta fält som jag sakterligen börjar lägga bakom mig. Låten och miljön får mig att älska detta avlånga land och dess natur.

Above Orange spelar en härlig blandning mellan pop och post-rock. Mina tankar går direkt till Ulf Lundell fast i en modernare, (bättre) och fräschare tappning. Jag gillar att dra kopplingar vilket inte alltid är så sunt. Det bästa är nog att lyssna på detta underbara band och bilda sig sin egen uppfattning.

”Hemma Hos”

One response to “Möter våren med Above Orange

  1. Väldigt bra, hör dock inte så mycket Ulf Lundell. Tycker mig mer höra ett svenskt Arcade Fire? Ska bli kul att följa!

Kommentera

